Conversation :
Man: Good morning, Ms. Davis. I’m calling from IT support.
Woman: Oh, good morning. Is there a problem with my computer?
Man: Yes, we’ve received a report that your email account has been compromised.
Woman: Oh no! What should I do?
Man: Don’t worry, we’re working on it. In the meantime, please change your password and avoid clicking on any suspicious links in your emails.
Woman: Okay, I’ll do that right away. Thank you for letting me know.
Question 1: Why is the man calling Ms. Davis?
- (A) To offer her a new computer
- (B) To inform her about a security issue
- (C) To help her set up a new email account
- (D) To schedule a maintenance check for her computer
Question 2: What is Ms. Davis asked to do?
- (A) Send a report to IT support
- (B) Change her email password
- (C) Click on a link in an email
- (D) Restart her computer
Question 3: What is the man’s tone of voice?
- (A) Angry
- (B) Reassuring
- (C) Impatient
- (D) Confused
全訳:
男性: おはようございます、デイビスさん。ITサポートから電話しています。
女性: あら、おはようございます。私のコンピューターに何か問題でも?
男性: はい、お客様のメールアカウントが不正利用されたという報告を受けています。
女性: まぁ大変!どうすればいいですか?
男性: ご心配なく、対応中です。それまでの間、パスワードを変更し、メール内の不審なリンクはクリックしないようにしてください。
女性: わかりました、すぐにそうします。お知らせいただきありがとうございます。
質問1: 男性はなぜデイビスさんに電話をかけているのですか?
- (A) 新しいコンピューターを提供するため
- (B) セキュリティ問題について知らせるため
- (C) 新しいメールアカウントの設定を手伝うため
- (D) コンピューターのメンテナンスチェックのスケジュールを立てるため
質問2: デイビスさんは何を頼まれていますか?
- (A) ITサポートに報告書を送る
- (B) メールパスワードを変更する
- (C) メール内のリンクをクリックする
- (D) コンピューターを再起動する
質問3: 男性の声のトーンはどうですか?
- (A) 怒っている
- (B) 安心させる
- (C) せっかち
- (D) 混乱している
解答と解説:
- Question 1: (B)
- Question 2: (B)
- Question 3: (B)
解説:
- 男性は、デイビスさんのメールアカウントが不正利用されたことを知らせるために電話をかけています。
- デイビスさんは、パスワードを変更し、不審なリンクをクリックしないように指示されています。
- 男性は、デイビスさんを安心させるような口調で話しています。